Laakso - Aussie Girl



Laakso - Aussie Girl
jag har väldigt lätt för att förälska mig i musik, och det här är min alldeles nya förälskelse. Laakso är annars också väldigt ny för mig, men det är ju alltid roligt med nya. Det är ett svenskt indiepop-band som består av fyra medlemmar varav hälften är sverigefinnar. Markus Krunegård som är sångaren i bandet och som sköter om både text och musik har även en solokarriär och har nyss släppt ett album med namnet Markusevangeliet. Han är även programledare för P3 Live Session och är dessutom sångare i Hets. Den grabben har nog mycket han. Laaksos låtar är i huvudsak på engelska men har även några låtar på finska, bandet turnerar flitigt och deras låtar spelas väldigt mycket i P3.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Laakso är det allra bästa svenska bandet! Älskar dom! Synd bara att de inte turnerar i år :( Men jag ska se Markus Krunegård i sommar i alla fall :D

2008-04-21 @ 18:05:11
URL: http://eemmelie.blogg.se
Postat av: JENNA

jag gillade låten : )

och du har ett väldigt fint namn : )

2008-04-21 @ 21:18:19
Postat av: Jennifer

deras låt dropout är ruggigt bra :)

2008-04-21 @ 22:11:57
URL: http://beddaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0