För en lång tid


ja minns att jag förr inte stod ut med den där killen, han var så hårdhänt mot mig. och jämt skulle han ha en massa kommentarer om mig. men det hör liksom till hans personlighet, nu älskar jag det. jag är otroligt stolt när folk pratar om den där gången när han drog mig ur skiten, han var ju kanske bara fem år då. och jag vet inte hur många gånger jag sagt det nu men det är faktiskt sant, om det inte varit för honom så hade inte jag levt idag.

vi gick i lågstadiet tillsammans och varje morgon fick jag vara med hans klasskamrater och spela riktig fotboll, han tröstade mig när bollen träffade mitt ansikte. jag fick följa med honom till hans vänner, vi lekte, vi lärde oss hålla balansen med skrinnskor på fötterna, vi byggde snökojor ihop. ibland händer det att han bjuder mig på glass eller annat gott andra gånger bjuder jag. det händer att han hjälper mig välja rätt kläder till fest eller vad jag ska köpa eller inte när jag står i provhytten på H&M.

det var säkert flera år sen vi bråkade, jag minns inte av det iallafall. vi skämtar mest om saker och ting, det är väl det goda med honom man kan även skämta om seriösa saker. han kanske inte jämt tar mig på allvar, men han vet när har borde. killen är ingen annan en min kära bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0