Mardrömslikt

Idag är skolan en mardröm. Fy säger jag bara, hälften har någon temadag så det känns rätt ensamt på rasterna. Just nu sitter jag på tyska och jag orkar inte hänga med, massa grammatik och sånt. Det är väl knappast någon som är värsta grammatikälskaren heller skulle jag tro. Men ja, snart är det lunch iallafall, skoldagens höjdpunkt ! ; )

Undrar vad jag ska hitta på idag, tänkte åka någonstans med kameran och fotografera lite. Det var ju så otroligt länge sen. Men jag tror jag måste koncentrera mig på samhällsläran lite ikväll och finska ifall provet inte går bra idag. Ibland känns det nästan lite roligt att plugga, eller det är bra åtminstone. Jag sitter otroligt mycket och glor framför datorn eller teven. Men det är väl så med nästan alla ungdomar nuförtiden ?

Ungefär den här tiden imorgon kommer jag sitta på vasa yrkesinstitut och bli intervjuad till medialinjen, känner mig inte alls pirrig eller nervös just nu. Men det kommer jag absolut bli imorgon, så nevös så jag knappt kommer kunna tala. Vissa säger ju att det inte är något att vara nervös för, men jo det tycker jag faktiskt. Jag vill verkligen det här, det är väldigt viktigt för mig just nu. Nu ska jag fortsätta med tyskan lite, och snart MAT ! : )

ilava

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0