Urvalsprov & intervju

image139
Äntligen kom det, har varit nästan lite upprörd över att få höra av alla att de har fått sina brev och ska få åka på intervju. Jag är antagligen den sista som får det, hah. Började fundera lite på om jag kanske blivit bortglömd eller något sånt : > men idag kom det iallafall. Ska äntligen få åka på intervju och göra provet, fast det är först om en månad. Men jag har en del att tänka på redan nu. För er som inte vet så sökte jag till vasa yrkes på medieassistentlinjen där jag kanske börjar i höst. Vi får se om jag kommer in, vilket känns rätt viktigt för mig redan nu faktiskt. Det här är vad jag vill göra och jag är säker till tvåhundra på det.

Jag ska göra en förhandsuppgift till det också. Det ska bli en bildserie bestående av fem bilder med samma tema. Man måste kunna förstå hela serien genom bilderna endast, bildtexter är inte tillåtna. Jag ska börja med uppgiften så fort som möjligt för just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra. Fast jag skulle vara jätte tacksam om ni gav mig lite hjälp på traven.
Hur ska jag göra ? Något speciellt tema ? :) När det handlar om jätteviktiga saker är jag totalt utan kreativitet, så.

Det är ju bra att jag har en månad på mig. Provet innehåller en skriftlig del också som jag kommer skriva där, jag har endast 30 minuter på mig. Har ingen aning om vad man ska skriva, men bror lovade fråga sin lärare om det där. Jag kan ju säga att jag är jävligt glad men å andra sidan vill jag absolut inte misslyckas. Min bror gjorde precis samma sak för två år sen, han kom faktiskt in. Så värst svårt kan det inte vara.


Bild från:
podiummedia.se

ilava

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0