Klassresa : Torsdag

Somnade rätt lätt men sen vaknade jag runt halv tre av att markus satt på min säng och stirrade på mig och pontus stod i dörren och filmade allt, haha galet :> Somnade om och steg upp runt halv åtta och gick på frukost. Sen tog vi bussen som vanligt, men den här gången till Erä-Susi Huskies där vi skulle få prova på hundspann och renpulka. Det började med att en guide berättade lite om stället och han förklarade hur man styrde hundspannet. Lät jävligt svårt när han förklarade. Sen gick vi iväg ner till hundarna. Märktes nog att de var rätt sugna på att få springa lite, så som de stod och hoppade och skällde.

Jag fick börja styra, trodde det skulle va svårt. Men det var bara att stå och bromsa in när man skulle stanna. Så enkelt var det. Efter halva sträckan bytte vi förare så jag fick sitta istället. Måste nog säga att det var roligare att styra. Efter hundspannet fick vi prova på att köra renpulka, det var väl kul att testa det också men renen var rätt slö. Sen fick vi gå och kolla på en urgullig valp som hette Topi, man kan knappast hitta någon sötare hundvalp. Vi gick in och värmde oss och drack lite sen åkte vi väg till skidbacken.

Väl där åt vi först på en liten restaurang och sen iväg med liften. Skidade ganska länge idag, men skulle inte skada att skida ännu längre. En gång körde jag på min egen skida så jag föll och en annan gång körde på ett alldeles för guppigt ställe så jag ramlade och gled iväg. Haha. Annars var det nog den roligaste dagen i backen, testade en del nya ställen att åka på. Vi lämnade in vår utrustning och åkte hem igen. Jag började packa direkt vi kom till stugan, medan andra förberedde maten till vår lilla tex mex-kväll. alla hade olika arbetsuppgifter och jag skulle bara städa undan efter maten. God mat var det och sen fick vi också glass till efterrätt. Efter maten plockade jag undan och sprang sen med en av mina väskor till bussen.

Vår lärare lovade oss att vi får vara uppe hur länge vi vill, bara för att det var vår sista natt i stugan. Satt med halva klassen, pratade och hade det smått mysigt. Jag var inte uppe så länge nångång efter tolv, hade knappast orkat stiga upp annars. Men dom andra höll nog på till fyratiden, vissa sov i bastun dessutom. Även om det fanns sängar.

ilava

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0