Skitsnack och urvalsprov

När jag först kom till urvalsprovet fick jag vänta en halv timme eftersom jag var alldeles för tidig. De där trettio minuterna kändes som en evighet, hela skolan var folktom. Nångång gick det förbi någon enstaka finne eller någon lärare men inte mer än så. När de där långa minuterna gått skulle vi typ anmäla oss att vi var där och sedan leddes vi till ett otroligt stort klassrum där vi fick två uppgifter att göra. Först av allt fick vi fem ord som sen skulle ingå i en liten berättelse som skulle kunna vara grunden till en kortfilm. Det var inte så svårt, nästa var värre. Att rita ett skivomslag är inte min grej, det var den andra uppgiften vi hade att göra. Efter det var det en individuell intervju som gällde. Jag var nästan sist på tur och det dröjde evigheter tills de andra var klara. Men till slut kom jag och de ställde en massa frågor som var rätt svåra att svara på, men det gick ju.

Var nästan onödigt att jag åkte till skolan idag för bara fyra lektioner, men iallafall så åkte jag. Kändes ändå onödigt att stanna hemma när jag redan pluggat så hårt till samhällsläran. På engelskan satt jag och Anela och skrev en komisk uppgift, otroligt kul. Den där skoltanten har börjat klaga på mig nu igen, nu påstår hon att jag har någon tarmsjukdom bara för att jag inte går upp i vikt ? Sa något om att jag måste ta prover och sånt för att kolla upp det.  Alltså, helt ärligt talat hon är ju hundra gånger sjukare än mig. Mamma blev ju helt ursinnig på henne när jag berättade, helt okej om hon skulle klagat en eller två gånger om samma sak. Men man blir otroligt trött på snacket när hon säger det minst en gång i månaden. Jag vägrar gå och ta en massa prover, blä på det. Det här blev långt, men jag tycker om att skriva av mig. Bloggen kan vara otroligt bra tröst ibland, hehu : )

ilava


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0